Wednesday, December 5, 2007

terhanyut atau MENGhanyutkan diri?

semakin hanyut diri nie dengan hal-hal yang tak berpatutan...kenape sampai begini?

ape jadi pada diri yang dulu...yang walaupun tidak se-carefree begini...tapi lebih tenang and lebih bahagia...kenape tidak boleh begitu semula?

berulang kali mencuba berjalan di atas jalan yang lurus...tapi tak sampai selangkah diri ini jatuh jauuuh ...and terpesong lagi....memohon lagi pada Pencipta...bawalah diri in kepadaNya...dipermudahkan menghampiriNya...mendampingiNya...tapi....akhirnya..sendir juga yang memalingkan muka dari Yang Maha Pengasih dan Pengampun itu....bagaimanalah begitu?

yang sesat ditunjuk jalan..tapi kembali menyesatkan diri....sampai bila pon tidak jumpa jalan keluar dan tidak akan sampai ke destinasinya....mahu buat macamana?

life jacket dah dihulurkan dari pelbagai arah....tepi, depan, belakang...tapi..life jacket tuh hanyalah di tatap dan dipegang hujung2...mane nk membantu orang yang sedang hanyut...bukannye tak mampu menyarungkan life jacket tu sendiri...tapi kedegilan dan kurangnya yakin menyebabkan diri ini hanya memandang sahaja life jacket itu....ntah bila mahu betul2 disarung...mungkin bila sudah sampai dihujung air terjun atau curam yang dalam baru mahu disarung...na'uzubillah....

wahai orang yang hanyut, BANGKITLAH...BERJUANGLAH...BERKORBANLAH

2 comments:

Deremind said...

Bismillah...

He won't close the door of taubah, as for sure He said in [3:135].

Susah untuk back to base, but the reward for the struggle means a lot. Jangan putus asa untuk kembali.

Yang pasti, yakin & berusaha kuat untuk ke arah itu. Seek friends' help too, what's friend for other than helping you to get to the right way, isn't it?

You can do. Just be tough and don't give up. =)

InnaLlaha ma'ana... He's always be with you.

Ashwaq said...

thanks awak! that means a lot =D